Nový start s Novými Cíli
realizace: 2016
Klíčovým nástrojem projektu je kampaň Česko proti chudobě - www.ceskoprotichudobe.cz
O projektu
Záměrem projektu je zvýšit povědomí o Cílech udržitelného rozvoje a nadále zvyšovat zájem o rozvojovou spolupráci a řešení globálních otázek a rozšiřování zájmu.
Cílem projektu je vytvořit ve spolupráci s dalšími organizacemi, institucemi a experty komunikační strategii, která dokáže dostatečně srozumitelně a efektivně přiblížit složitou problematiku udržitelného rozvoje a celého rámce SDGs, který představuje 17 cílů, 169 úkolů a přes 300 indikátorů. Komunikaci budeme moci postupně zkoušet na akcích v různých regionech ČR díky využití sítě spolupracujících koordinátorů z minulých osvětových projektů k MDGs a kampaně Česko proti chudobě i na dalších akcích za zvyšování povědomí pořádaných spolupracujícími organizacemi. Bude vytvořena dočasná pracovní skupina, kde se organizace dohodnou na formě další spolupráce do budoucnosti.
Výstupy projektu
- Komunikační strategie, která umožní komunikovat složitou problematiku SDGs a rozvojové tématiky obecně.
- Spolupráce s organizacemi a aktivními občanskými skupinami v celé České republice na přípravě a realizaci akcí na podporu SDGs a rozvojové spolupráce s přihlédnutím k aktuálním problémům.
- Vytvoření nové platformy k podpoře rozvojové problematiky.
- Řízení projektu – průřezová aktivita.
Cílové skupiny
Multiplikátoři – Multiplikátory v našem projektu označujeme nestátní aktéry (spolky, neformální občanské iniciativy, aktivní jedince, soukromé subjekty, obecní instituce atp.), kteří ve spolupráci s námi organizují aktivity na podporu rozvojového vzdělávání a zvyšování povědomí o globální odpovědnosti. Ti jsou hlavními příjemci našeho projektu, protože právě oni budou profitovat z jeho výstupů. Tato cílová skupina zároveň zásadním způsobem přispívala a přispívá k rozšiřování povědomí o globálních otázkách tím, že šíří informace mezi další cílové skupiny.
Pracovnice a pracovníci v médiích – Média jsou klíčovým informačním kanálem k veřejnosti, kterou oslovujeme s cílem získat její aktivní působení v procesu informování a zvyšování povědomí o rozvojové spolupráci u široké veřejnosti. Komunikační strategie napomůže nejen komunikaci s médii, ale usnadní i médiím samým přístup k problematice rozvojové spolupráce a pochopení problematiky Cílů udržitelného rozvoje.
Široká veřejnost – Naší cílovou skupinou zůstává i nadále široká veřejnost (včetně jejích jednotlivých podmnožin vhodných k oslovování specifickými cestami a formami), která se prostřednictvím aktivit organizovaných v rámci projektu seznamuje s rozvojovou spoluprací.
Projekt probíhá s podporou Ministerstva zahraničních věcí ČR a České rozvojové agentury.